
Ny årstid – nye fjes i FremoverLab
Høsten har meldt sin ankomst og med seg bringer den flotte farger, interessante prosjekter og nye fjes i Fremovers markedsavdeling.
I september har staben til FremoverLab blitt styrket med to nye ansettelser. Alexander Øksenberg har tiltrådt stillingen som strategisk medierådgiver og Terese Larsåsen stillingen som medierådgiver innholdsmarkedsføring.
Øksenberg og Larsåsen er to personer med ulik bakgrunn som bringer med seg spennende kompetanse som vil komplimentere et allerede sterkt team.
Drev prisvinnende mediebedrift
Alexander Øksenberg flyttet til Narvik sommeren for to år siden. Han er småbarnsfar og ønsket å flytte tilbake til hjembyen for å gi barna sine en trygg oppvekst.
Med seg til FremoverLab bringer han over 20 års erfaring med å lede og drive en prisvinnende mediebedrift, Sixty AS. I sin tidligere bedrift hadde han oppdrag innen media for blant annet NRK, TV 2 og grafikken til Eurovison Song Contest i Oslo 2010. Øksenberg har en imponerende bakgrunn med erfaringer som vil være med å styrke FremoverLab som et komplett mediebyrå.
- Allerede under intervjuet følte jeg meg hjemme i Fremover-huset. Nå er jeg er kommet godt i gang, og jobber allerede tett med en rekke spennende kunder i regionen. Overgangen fra å jobbe med kjente fjes og merkevarer innen TV og film har gått overraskende greit, og jeg tiltrer denne stillingen med en viss ydmykhet. Det er en ganske annerledes hverdag, men jeg lærer mye nytt og får god oppfølging i et fantastisk team. Det hjelper også at jeg har det utrolig gøy på jobb sammen med mine nye kollegaer, forteller Øksenberg.
Ønsket seg til FremoverLab
Terese Larsåsen flyttet tilbake til hjembyen i år etter i overkant av fire år som student i Kristiansand. Med seg i bagasjen har hun en mastergrad i samfunnskommunikasjon.
- Når jeg forteller hva jeg har mastergrad i, møter jeg ofte tomme blikk. Det er ikke så mange som vet hva samfunnskommunikasjon er, ler Larsåsen.
Med denne mastergraden har Larsåsen faglig tyngde innenfor flere relevante felt. Dette innebærer blant annet kommunikasjon, journalistikk, fotografi, markedsføring og PR og sosiale medier. Hun har også journalistisk erfaring, noe som styrker hennes kompetanse innenfor innholdsmarkedsføring.
- Jeg er veldig glad for å være en del av FremoverLab. Her får jeg brukt all min kunnskap, noe jeg setter høyt. Fra bryggekanten i Kristiansand tenkte jeg at markedsavdelingen til Fremover hadde vært en perfekt arbeidsplass for meg, og nå som dette er realitet, kan jeg ikke annet enn å smile, forteller Larsåsen.
Kombinerer ny kunnskap og lang erfaring
Salgssjef i Fremover, Tonje Sollie, er fornøyd med de nye ansettelsene.
- Dette vil forsterke Fremovers rolle innen rådgivning, markedsføring og historiefortelling for næringslivet i regionen. Både Terese og Alexander har svært relevant og spennende bakgrunn, og de kan i aller høyeste grad bidra med det kundene våre - og vi internt - trenger i tiden fremover. Ny kunnskap satt sammen med erfaringen til medierådgiverne Atle Kristensen og Tove Kirkefjord gir oss et solid team, og vi har en spennende tid foran oss, avslutter Sollie.
Lar du deg friste av en egen, lokal "sydhavsøy"?
Det hele startet med at Grete Mikalsen var på utkikk etter en god vernesko. Da det viste seg å være en utfordring, fikk hun en idé.
Og vi gjennomførte jobbintervjuet uten å røpe hvilken jobb det var snakk om.
Narvik Motorsenter har offisiell åpning av sine nye, flotte lokaler førstkommende lørdag. Sjekk ut åpningsmagasinet som ligger i postkassen din.
Hanna Fredriksen (14) handlet på H&M på Amfi Narvik under Kjøp & Vinn-kampanjen forrige helg. Dette viste seg å være lurt.
Frister det å få unnagjort årets julehandel og samtidig vinne en drømmereise?
Under fjorårets Kjøp og Vinn hadde Sigrid Engset Nordmo liten tro på egen vinnersjanse. Mot slutten av handleturen takket hun nei til flere lodd – hun kom jo ikke til å vinne?
Når kveldene blir lange og julegavene skal handles inn – da er det duket for årets største handelshelg i Narvik!
Først av alt; har dere vært ute i det siste? Lyset og naturopplevelsene har vært mildt sagt magisk. Himmelen har gått fra rosa, lilla, oransje, til blafrende nordlys og stjerneklar kveldshimmel. Det er lett å la seg begeistre - og det er bare å glede seg til fortsettelsen.
Hvert år arrangeres det mange flotte festivaler, kultur- og idrettsarrangement i Narvikregionen. Vi ønsker å etablere et tettere samarbeid mellom noen av dem og næringslivet.
... og nordlyset setter inn.
Hver årstid har sin sjarm, men høsten har kanskje i overkant mye med sine mørke kvelder, fantastiske farger i naturen, og spennende lysfenomener på himmelen.
Visit Narvik deler 4 gode tips til opplevelser i regionen!
Dypfryst i isen hvor Arctic Eagles spiller sine hjemmekamper står det ”Revigo”. Men hvem er egentlig denne Revigo?
Narvikbedriften Kuraas AS har en lang og stolt historie bak seg. Gjennom 90 år har bedriften gjort seg til et sterkt varemerke over hele landet. Men hvordan kom de seg hit?
Hvor vanskelig er det egentlig å tippe priser på eiendommer uten lokalkjennskap, forberedelser og utfyllende informasjon?