
Visit Narvik sikter mot vintersesongen
Å bygge opp Narvik som reiselivsdestinasjon er en spennende og tidskrevende prosess. Destinasjonsselskapet har lagt sten på sten for å bygge opp en helårsdestinasjon. Nå høster de fruktene av jobben som er lagt ned i en langsiktig markedsføring.
I Norge står reiselivsnæringene for ca 4 % av bruttonasjonalprodukt og skaper årlig verdier for nærmere 70 milliarder kroner.
Verdiskapningen som følge av at folk reiser har ringvirkninger langt ut over den klassiske reiselivsnæringen. Restauranter, butikker, transport og entreprenører tjener på økt turisme.
Veksten i internasjonal turisme har vært solid i mange år, og forventes å vokse i årene som kommer.
Opplevelser er “reason to go”
At reiselivsnæringen er en næring for fremtiden er hevet over enhver tvil.
Fra å være en leverandør av transport, overnatting og servering forventer de besøkende mer av reiselivsnæringen når de nå besøker vår region. Opplevelsesbasert turisme er nå reason to go. Narvikregionen jobber hardt med innovasjon og utvikling av nåværende tilbud og skaper nye opplevelser for å treffe markedet som vokser.
Visit Narvik jobber med å fremheve Narvikregionen som en destinasjon turisten må besøke med å spille på våre fortrinn som spektakulære opplevelser, gode hoteller og en region hvor det er kort mellom opplevelsene.
Drypper narvikregionen til verden
Merkevarebygging er ikke gjort over natten, men iløpet av 2016 har Visit Narvik dryppet Narvikregionen ut i forskjellige verdenskjente magasiner. Noen av magasinene er The Telegraph, CNN, Finnair, The New York Post og The Guardian. Dette, og mange visningsturer for turoperatører utført vinteren 2016, gjør at vi har lagt til rette for at verden retter blikket mot vår region. Dermed håper vi at vi har skapt reiselyst og ser lyst på vintersesongen som står for tur.
Ved å tenke langsiktig med profesjonelle aktører med is i magen har vi alle forutsetninger for å vokse sakte, men riktig, for å skape de beste opplevelsene for gjestene som besøker vår region.
Det skal 10 gode opplevelser for å veie opp for 1 dårlig, og vi vet at word of mouth spres fort. Vi ønsker derfor at alle som har vært i vår region forteller videre til sine venner at skal du til Nord Norge MÅ dere besøke Narvikregionen!
I løpet av våren er vi på workshops og i forhandlinger med store turoperatører, og bookingene er allerede startet å strømme inn for vinteren. Vi gleder oss stort.
Tips : Husk å last ned nordlysappen på telefon din og se mot himmelen i høst!
For mer informasjon om hva du kan oppleve i Narvikregionen, klikk her:
Lar du deg friste av en egen, lokal "sydhavsøy"?
Det hele startet med at Grete Mikalsen var på utkikk etter en god vernesko. Da det viste seg å være en utfordring, fikk hun en idé.
Og vi gjennomførte jobbintervjuet uten å røpe hvilken jobb det var snakk om.
Narvik Motorsenter har offisiell åpning av sine nye, flotte lokaler førstkommende lørdag. Sjekk ut åpningsmagasinet som ligger i postkassen din.
Hanna Fredriksen (14) handlet på H&M på Amfi Narvik under Kjøp & Vinn-kampanjen forrige helg. Dette viste seg å være lurt.
Frister det å få unnagjort årets julehandel og samtidig vinne en drømmereise?
Under fjorårets Kjøp og Vinn hadde Sigrid Engset Nordmo liten tro på egen vinnersjanse. Mot slutten av handleturen takket hun nei til flere lodd – hun kom jo ikke til å vinne?
Når kveldene blir lange og julegavene skal handles inn – da er det duket for årets største handelshelg i Narvik!
Først av alt; har dere vært ute i det siste? Lyset og naturopplevelsene har vært mildt sagt magisk. Himmelen har gått fra rosa, lilla, oransje, til blafrende nordlys og stjerneklar kveldshimmel. Det er lett å la seg begeistre - og det er bare å glede seg til fortsettelsen.
Hvert år arrangeres det mange flotte festivaler, kultur- og idrettsarrangement i Narvikregionen. Vi ønsker å etablere et tettere samarbeid mellom noen av dem og næringslivet.
... og nordlyset setter inn.
Hver årstid har sin sjarm, men høsten har kanskje i overkant mye med sine mørke kvelder, fantastiske farger i naturen, og spennende lysfenomener på himmelen.
Visit Narvik deler 4 gode tips til opplevelser i regionen!
Dypfryst i isen hvor Arctic Eagles spiller sine hjemmekamper står det ”Revigo”. Men hvem er egentlig denne Revigo?
Narvikbedriften Kuraas AS har en lang og stolt historie bak seg. Gjennom 90 år har bedriften gjort seg til et sterkt varemerke over hele landet. Men hvordan kom de seg hit?
Hvor vanskelig er det egentlig å tippe priser på eiendommer uten lokalkjennskap, forberedelser og utfyllende informasjon?